Komunikovat s veřejností musí umět jak politici, tak i různé firmy. Je to důležité z mnoha důvodů. Politici, respektive politické strany potřebují své myšlenky dostat co nejblíže k veřejnosti a psaní blogu k tomu rozhodně nestačí. Firmy také chtějí, aby o nich jejich potencionální zákazníci věděli. Přeci jen, bez toho by nemohli nabízet své služby, respektive výrobky. Dostat se do podvědomí obyvatel ale není žádná sranda, zvláště, pokud je potřeba vytvořit c o možná nejpozitivnější pohled na danou stranu, potažmo firmu. Z tohoto důvodu dnes existují PR agentury, které se o tento druh věci dokáží postarat.
Lepší obraz
A co přesně tedy PR agentury dělají? V podstatě jediné – komunikují s obyvateli skrze média. Vytvářejí mediální obraz, díky kterému chtějí danou firmu, politickou stranu nebo i jedince vyzdvihnout natolik, aby slavil úspěch. To v dnešní době rozhodně není nic jednoduchého. Většina lidí totiž po třiceti letech od revoluce už nedisponuje takovým nadšením jako na konci minulého tisíciletí a je spíše skeptická prakticky ke komukoliv a čemukoliv. Z tohoto důvodu to dnes nemají agentury tak jednoduché, jako například ještě před deseti či patnácti lety. Zvlášť výrazný je tento problém u kontroverzních politiků a firem .
Skvělý tým
Bez dobrého, čí spíše skvělého, týmu se žádná PR agentura neobejde. Je potřeba, aby se jednalo o lidi s nadhledem a výbornými nápady, které jsou ze sebe schopni vyhazovat jeden za druhým. V týmu by rozhodně neměli chybět lidé, kteří se vyznají v marketinku, zkušení psychologové ani specialisté na komunikaci. Právě na těchto třech povoláních závisí úspěch, nebo také neúspěch PR agentury. Jedná se o velice složitou a někdy takřka nekonečnou práci, která někdy je a někdy zase není korunována úspěchem. Každopádně služby tohoto typu agentur jsou dnes vyhledávané více než kdy jindy, a proto také stále vznikají nové a nové. To však nejde do nekonečna.