Dnes má prakticky každý z nás mobilní telefon. Jedná se o zařízení tak populární, že jsou na trh uváděny nové modely a vylepšení prakticky denně. To ovšem přináší jeden problém: kdy bychom si měli pořídit nový? Na tuto otázku neexistuje jednoduchá odpověď. Je totiž potřeba zvážit hned několik věcí, které jsou pro každého z nás individuální. Tou první je stav našeho přístroje. Funguje stále dobře, nebo je rozbitý? V případě, že se poškodil, je dobré zvážit, zda se při rychle klesajících cenách mobilů oprava vlastně vyplatí. Zvlášť u staršího modelu totiž mnohdy vyjde levněji koupě nového.
Ovšem můžeme jej chtít vyměnit i v případě, že ten náš stávající je v pořádku, jednoduše proto, že byl na trh uveden model, který se nám líbí víc. Zde je dobré se ptát, zda všechny jeho funkce skutečně využijeme. Pokud jej totiž používáme pouze pro volání, pak je koupě nového telefonu celkem zbytečná.
Na druhou stranu v případě, že jej používáme například pro surfování po internetu nebo dokonce potřebujeme některé jeho funkce pro výkon svého zaměstnání, je jasné, že se výkonnější typ vyplatí mnohem více. S tím souvisí i kompatibilita s novými typy signálu, a to jak telefonního tak i internetového. Víme například, že se dnes všeobecně přechází na internet typu 5G. Ten však starší telefony z pochopitelných důvodů nedokážou přijímat.
V neposlední řadě je pak dobré zvážit i naši finanční situaci. Nové mobily, zvláště ty „lepší“, totiž nebývají zrovna levné. Proto je dobré uvážit, zda na ně máme dostatek finančních prostředků. A pokud nový přístroj z nějakého důvodu potřebujeme (například se nám rozbil ten stávající), zda by nebylo lepší koupit si nějaký použitý. Ty totiž bývají velmi levné. Jak již bylo řečeno, jedná se o velmi individuální záležitost, a jako k takové je potřeba k ní přistupovat. Měli bychom tedy vždy dobře vybírat, abychom pak byli se svým novým telefonem skutečně spokojeni.