Největší sláva je asi při koupi prvního vozu. Míníme slávu v rodině, výrobci je to jedno. Tedy, pokud zrovna nekrachuje. O tom, že spotřeba automobilů je neustále stoupající, a v nejedné rodině již nestačí ani dva, nebo tři automobily, je zbytečné psát. Co to provádí s touto planetou není pro nikoho důležité, na prvním místě je pohodlí, a na dalším zisk. Ale to není obsahem tohoto článku, přemnožení a spotřeba aut je téma ekologické, a tomu se zde vyhneme.
Tak tedy vězte, že další země na světě, tedy mimo země EU, kde prodej aut klesá, a to po dobu jednoho roku je Čína. Prodej se meziročně snížil o skoro necelých sedm procent. Což ovšem řečí jiných čísel stále znamená prodej skoro dvou milionů aut za jediný rok.
To zde v Evropě jsme jiní machři. Spotřeba vzrostla natolik, že i když se celkově meziročně prodej snížil, v jednotlivých zemích a některých měsících zase razantně stoupl. Tak například. Meziroční čísla hovoří o poklesu prodeje i o tři procenta a něco, ale stále je to deset a půl milionu vozů. Alespoň to tak vyplývá z veřejně dostupných údajů, které dodalo k dispozici Evropské sdružení výrobců automobilů. (European Automobile Manufacturers' Association-ACEA).
Nemá smysl rozebírat jednotlivé položky, tedy každý měsíc zvlášť, raději se podívejme, komu se „zadařilo“.
Tak jednička na trhu, je skupina Volkswagen, která šla s prodejem do mínusu. Jejich součástí je i Škoda, ale ta prodej zvedla o více než jedno procento.
A z opačné strany, tedy nejméně aut prodala firma Nissan, a to skoro o dvacet sedm procent. TakéFiat a Chrysler vykázal propad v prodeji, ale zcela jistě kvůli tomu své továrny nezavře.
Lidské šílenství neudělat pěšky ani krok už nikdo a nic nezastaví, takže se výrobci obávat nemusí. Snižování cen, kdy „ojetinu“ koupíte za jednu výplatu je zde již také. Takže nic nebrání v dalším růstu prodeje.