Když si zadáte do vyhledávače klíčová slova s nabídkou ubytovacích služeb v horských lokalitách, pro příklad bychom mohli uvažovat velmi atraktivní, ale bohužel (od jara do podzimu) nepříliš navštěvovanou oblast Jizerských hor, na prvních místech ve vyhledávačích jsou paradoxně hromadné servery, nabízející ubytování v tamních lokalitách. Jinými slovy, musíte z vyhledávače přejít do dalšího vyhledávače, a teprve tam se nějak zorientovat. Problém bývá v tom, že v těch ubytovacích serverech, které fungují podobně, jako cestovní kanceláře, nemusí být zdaleka všechny zajímavé hotely, penziony či horské chaty. Mnoho z nich má jen své vlastní webové stránky, nebo dokonce vůbec nemá a spoléhá jen na telefon či jinou reklamu v regionálním tisku, na mapách atp.
Konkrétně oblast Jizerských hor by si zasloužila více propagace na veřejnosti, je to jedna z nejatraktivnějších oblastí v Evropě, a pokud přímo vy, vaši blízcí či známí vlastníte právě zde, ale i kdekoli jinde v horách ubytovací kapacity, spoléhejte raději na své vlastní webové stránky, které budou patřičně ošetřené v problematice SEO.
Jestliže vás osloví SEO webdesignér, může vám navrhnout řešení, která vaši webovou prezentaci vyzdvihnou do předních pozic ve vyhledávačích, a budete rázem konkurenceschopní vůči těm mamutím kolosům s desítkami ubytovacích zdrojů, jimiž se musíte pracně prohrabovat. A čím vyšší pozice při vyhledávání ubytování, tím větší šance, že vám dá někdo přednost. Mnozí lidé totiž neradi hledají vhodný penzion tak, že budou trávit celý den na Internetu, budou pravděpodobně vybírat pouze mezi několika zdroji, které se objeví v popředí. A pokud vám digitální agentura poradí, jak svůj web ještě více vyladit, aby byl skutečně poutavý, doplněný aktuálními fotografiemi či video prezentací, je to velká šance uspět ve vašem snažení.